Handels Alternativ Undantag Dodd Frank


RELEASE: pr6327-12 CFTC-personalbidrag Tillfälligt handlingsfrihet till personer som är berättigade till undantaget för handelstilldelning Washington, DC - Idag utfärdade personalen hos marknadsövervakningsenheten ett brev utan handling, under förutsättning att marknaden för en begränsad tid deltagarna kan förlita sig på undantaget för handelstillfället i CFTC-regel 32.3 utan att uppfylla vissa bestämmelser i den. Brottsbrevet gäller till och med den 31 december 2012 eller det datum då kommissionen slutfört en slutgiltig åtgärd som svar på kommentarer till de interimistiska slutreglerna för handelsoptionsbefrielse (beskrivs nedan). För att förlita sig på handlingsfriheten måste marknadsaktörerna följa: (1) villkoren för att kvalificera som handelsalternativ (32.3 (a)) (2) spekulativa ställningsgränser (32.3 c) (2)) och ) Förbud mot bedrägeri, manipulering och andra former av kränkande handelspraxis (32.3 (d)). CFTC: s 27 april 2012 råvaruparametrar noterade att, enligt Dodd-Frank Act, råvaruprodukter definieras lagstadgat som swappar och därmed omfattas av samma regler som gäller för någon annan byte. Den 27 april släpptes också, men en interimistisk slutregel med ett undantag för handelsalternativ. Enligt detta undantag är råvaruprodukter som uppfyller vissa villkor (till exempel köpköparen måste vara kommersiell och alternativet, om det utövas, måste leda till leverans) skulle undantas från de flesta bestämmelserna i Dodd-Frank-lagen som gäller för swappar, varan Börslagen och kommissionens föreskrifter. Den 27 april släpptes också att de slutgiltiga reglerna för produktdefinitioner skulle ta upp frågan huruvida ett handelsalternativ eller en transaktion med alternativitet är föremål för swapdefinitionen i första hand. I synnerhet om ett råvarumöjlighet eller en transaktion med optionalitet utgör ett terminsavtal kommer det att uteslutas från tillämpningsområdet för swapdefinitionen och som sådant undantas från någon förordning från kommissionen som antingen en byte eller ett handelsalternativ. Den 13 augusti 2012 offentliggjorde CFTC, som en del av ett gemensamt regelverk med Securities and Exchange Commission, slutgiltiga regler för produktdefinitioner. I de slutliga reglerna begärde CFTC ytterligare kommentarer om framåt med inbäddade volymetriska alternativ. I allmänhet frågade kommissionen om kommissionens tillvägagångssätt för att fastställa en korrekt reglerad behandling av terminskontrakt med inbyggda volymetriska alternativ var lämpligt. En fotnot till produktdefinitionens slutgiltiga regel noterade att det förväntas att CFTC-personal kommer att utfärda någon åtgärdsrelaterad åtgärd med avseende på de flesta villkoren i det modifierade handelsalternativets undantag för att ge CFTC en möjlighet att granska och utvärdera kommentarerna mottagen på både inbäddad volymetrisk valmöjlighet och det modifierade handelsalternativet undantaget. Senast uppdaterad: 15 augusti 2012 CFTC: s huvudkontor Tre Lafayette Center 1155 21st Street, NW Washington, DC 20581 202.418.5000RELEASE: pr7343-16 CFTC godkänner slutgiltig regel för att ändra undantag för handelsalternativ genom att eliminera vissa rapporterings - och registreringskrav för slutanvändare Washington , DC Commodity Futures Trading Commission (CFTC) godkände idag en slutgiltig regel som tar bort rapporterings - och rekordkravskrav för handelsalternativsmotparter som varken är byteshandlare eller stora bytesdeltagare (icke-SDMSP), inklusive kommersiella slutanvändare som handlar i handel alternativ i samband med sina företag. Den enhälliga omröstningen genomfördes via seriatim. Den slutliga regeln träder i kraft vid offentliggörandet i federalregistret. När det gäller rapportering har CFTC eliminerat formuläret TO årlig anmälningsskyldighet för annars orapporterade handelsalternativ i CFTC-regel 32.3 (b). Dessutom kommer icke-SDMSP att vara föremål för del 45 rapporteringskrav i samband med deras handelsalternativ. CFTC har avböjt att ålägga det föreslagna kravet att en kommersiell deltagare skulle behöva meddela CFTC sina handelsoptionsaktiviteter om sådana aktiviteter har ett värde på mer än 1 miljard i ett kalenderår. När det gäller registrering har CFTC eliminerat swaprelaterade krav för registrering av icke-SDMSP i samband med deras handelsalternativ, även om icke-SDMSP som handlar i handelsalternativ med SD eller MSP måste erhålla en juridisk identifikator och ge den till deras SDMSP motparter. Dessutom har CFTC ändrat förordning 32.3 c genom att eliminera hänvisningen till den nu borttagna delen 151 ställningsgränskrav. CFTC-åtgärdsbrevet 13-08 kommer att återkallas vid det datum då handelsdefinitionens slutgiltighetsdatum träder i kraft. No-Action Letter 13-08 har tillhandahållit villkorlig befrielse för handelsalternativsmotparter som är icke-SDMSPs från vissa swap-relaterade rapporterings - och rekordkrav i samband med deras handelsalternativ. I enlighet med Trade Options Final Rule är icke-SDMSP inte längre föremål för swapprelaterade rapporterings - och registreringskrav i samband med deras handelsalternativsaktiviteter (förutom kravet att icke-SDMSP som handlar i handelsalternativ med SD eller MSP måste erhålla en laglig entitetsidentifierare och ge den till sina SDMSP-motparter). Därför är befrielsen i handlingsbrevet 13-08 inte längre tillämplig. Eftersom kravet Form TO reporting elimineras som en del av denna slutgiltiga regel är CFTC-personal av den uppfattningen att en handelsalternativsmotpart som är en icke-SDMSP inte behöver rapportera sina annars orapporterade handelsalternativ för kalenderåret 2015 på Form TO. Senast uppdaterad: 16 mars, 2016 CLS Blue Sky Blog Morrison amp Foerster diskuterar CFTC Föreslagen Relief från Trade Option Reporting och Recordkeeping Krav för kommersiella slutanvändare Den 30 april 2015 godkändes Commodity Futures Trading Commission (CFTC) för offentliggörande i Federal Register Föreslagna ändringar av undantaget för handelsalternativet (förslaget) som skulle minska rapportering och registreringskrav för handelsalternativsmotparter som inte är byteshandlare eller större bytesdeltagare (icke-SDMSP). I synnerhet kommer förslaget att eliminera det årliga formuläret TO-ansökan om icke-SDMSP i samband med deras handelsmöjligheter, samtidigt som de kräver att de anmäler CFTC: s division för marknadsövervakning om deras handelsalternativ har eller förväntas ha en aggregerat nominellt värde överstigande 1 miljard i vilket kalenderår som helst. Förslaget kommer att vara tillgängligt för offentlig kommentar i 30 dagar efter den kommande publikationen i Federal Register. Förslaget är tillgängligt här. Dodd-Frank Wall Street Reform och Consumer Protection Act (Dodd-Frank) ändrade råvaruhandeln (CEA) för att inkludera en definition av termen swap, som inkluderar råvaruprodukter, vare sig fysiskt eller finansiellt avvecklas. Råvaruprodukter som kvalificerar sig för undantaget för handelstillfället är befriade från de flesta krav som gäller för swappar under Dodd-Frank. Enligt gällande CFTC regler som Förslaget inte skulle ändra för att kvalificera sig för undantaget för handelstillfället måste ett råvarupris innefatta en icke-finansiell vara (dvs. en befriad eller jordbruksvara) och måste vara: erbjuden av antingen en berättigad kontraktsaktör enligt definitionen i CEA (generellt en finansiellt sofistikerad enhet) eller en producent, processor, kommersiell användare eller handlare som hanterar den underliggande fysiska råvaran som erbjuds en producent, processor, kommersiell användare eller handlare hanterar den underliggande fysiska varan och är avsedd att vara fysiskt så att, om det utövas, skulle alternativet resultera i försäljning av en befriad eller jordbruksvara för omedelbar eller uppskjuten leverans eller leverans. Enligt gällande CFTC-förordningar som CFTC nu föreslår modifiera måste handelstillfällen som uppfyller dessa villkor rapporteras till ett bytesdatabibliotek i enlighet med del 45 i CFTCs föreskrifter om, under de tolv månaderna innan handelsalternativet ingås , har en av motparterna varit skyldiga att anmäla ett alternativt bytesalternativ enligt del 45. Om varken motparten måste anmäla köpoptionsswappar under del 45 under den perioden kan båda motparterna anmäla sina transaktionshandelstransaktioner årligen till CFTCs formulär TO. Stödberättigande att använda Form TO förlängdes i enlighet med ett brev från CFTC: s personalbrist som utfärdades i april 2013. I enlighet med handlingsbrevet, om en av parterna är skyldig att anmäla alternativa swaps enligt del 45 under delårsperioden 12 period (och kan därför inte använda Form TO under regeln) och den parten är en icke-SDMSP, då kan den använda Form TO, under förutsättning att den meddelar DMO via e-post senast 30 dagar efter att ha ingått handelsalternativ med en sammanlagd ideell värde över 1 miljard i vilket kalenderår som helst. Handelsalternativ är också föremål för krav utöver rapportering enligt del 45, bland annat bland annat rekordhantering, byte av storrapportering av aktörer och positionsgränser samt bestämmelser om bedrägeribekämpning och manipulation. CFTCs förslag skulle eliminera kravet på del 45 för icke-SDMSP i samband med handelsalternativ. Dessutom föreslår CFTC att eliminera Form TO årsrapporteringskravet för icke-SDMSP för handelsalternativ som inte rapporterats enligt del 45. I stället är CFTC Reg. 32.3, som föreslagits att ändras, skulle en icke-SDMSP endast behöva tillhandahålla e-postmeddelande till DMO inom 30 dagar efter att ha ingått handelsalternativ (antingen rapporterade eller orapporterade) som har ett aggregerat nominellt värde överstigande 1 miljard i vilket kalenderår som helst. Alternativt kan en icke-SDMSP meddela via e-post till DMO att det rimligen förväntar sig att ingå handelsalternativ (antingen rapporterade eller orapporterade) med ett aggregerat nominellt värde överstigande 1 miljard under ett kalenderår. I sitt utlåtande som förklarar de föreslagna nya reglerna, säger CFTC att även om det finns övervakningsförmåner från Form TO-data, fyller formuläret TO att påföra kostnader som kan vara betydelsefulla för icke-SDMSP, särskilt små kommersiella slutanvändare. Vidare noterar CFTC att icke-SDMSP skulle vara föremål för registreringskrav enligt del 45, vilket kräver att marknadsaktörer ska behålla fullständiga och fullständiga register och att öppna sina register för CFTC-inspektion på begäran, så att CFTC skulle kunna samla information när det gäller handel alternativ efter behov. Det föreslagna meddelandet om e-postmeddelande för handelsalternativ över 1 miljarder är avsett att ge CFTC inblick i marknaden för orapporterade handelsalternativ och identiteterna hos de största handelsoptionsmarknadsdeltagarna. Även om förslaget skulle kräva att en icke-SDMSP uppfyller de tillämpliga kraven på registrering i del 45 i samband med deras handelsmöjligheter, inklusive kravet på att få en juridisk personidentifierare (LEI) enligt CFTC Reg. 45.6 och tillhandahålla sådan LEI till sin motpart som är en SDMSP, skulle en icke-SDMSP inte vara skyldig att uppfylla kraven i CFTC Regs. 45,5 och 45,7 avseende användning av unika bytesidentifierare respektive unika produktidentifierare. Förslaget skulle också eliminera för närvarande åtminstone kravet på att handelsmöjligheter ska omfattas av positionsgränser, vilka CFTC-staterna bör behandlas i ställningsprioriterade föreslagna regelverk som för närvarande behandlas. Om det antas kommer CFTCs förslag att ge välkommen lättnad för många icke-SDMSP-kommersiella slutanvändare med avseende på deras fysiskt avvecklade handelsalternativ. Det fullständiga och ursprungliga memorandumet publicerades av Morrison amp Foerster den 6 maj 2015 och finns tillgängligt här. MAKS SENSE OF DODD-FRANK Dodd-Frank-lagen har breda och djupa konsekvenser som berör alla hörn av finansiella tjänster och flera andra branscher. Den här webbplatsen, utvecklad och underhållen av advokater på Stinson Leonard Street, är avsedd för att göra känslan av denna komplexa lagstiftning och hjälpa företag att förstå hur det kommer att påverka dem specifikt. Våra bloggare Dodd-Frank av Nate Endrud 30 september 2013 CFTC Division of Market Oversight offentliggjorde idag ett svar på vanliga frågor angående råvaruprodukter, inklusive rapporteringsskyldigheter avseende handelsalternativ. Svaret klargjorde några viktiga frågor och upprepade andra. Nedan följer några av höjdpunkterna, med siffror som motsvarar dem i CFTCs svar. 3. Som en uppfriskning för att kvalificera som ett handelsalternativ (som är föremål för lägre regleringsbörda än andra alternativ eller swappar) måste ett råvarualternativ innefatta en fysisk vara och uppfylla tre villkor: (1) alternativet erbjuds av antingen en kvalificerad kontraktsdeltagare (generellt sett en finansiellt sofistikerad enhet) eller en kommersiell deltagare (en producent, processor, kommersiell användare eller handlare, den underliggande fysiska varan) (2) erbjuds en kommersiell deltagare och (3) Alternativet är avsett att vara fysiskt avgjort så att alternativet, om det utövas, skulle leda till försäljning av en befriad eller jordbruksvara för omedelbar eller uppskjuten leverans eller leverans. 6. Enligt CFTC: s Trade Option No Action Action Letter. Icke-swap DealerMajor Swap Participants (Non-SDMSP) är effektivt befriade från att någonsin behöva rapportera handelsalternativ på transaktion per transaktion enligt del 45 i CFTC: s swap rapporteringsregler, förutsatt att de: (1) rapporterar alla orapporterade handelsmöjligheter (dvs. de handelsalternativ där båda motparterna är icke-SDMSP) genom en årlig blankett till ansökan och (2) anmäler DMO, via ett email till TOreportingreliefcftc. gov, senast 30 dagar efter att ha ingått handelsalternativ som har ett aggregat nominellt värde över 1 miljard i vilket kalenderår som helst. Den praktiska effekten av detta kommer sannolikt att handelsalternativ där minst en motpart är en SDMSP kommer att rapporteras av den rapporterande SDMSP enligt del 45, medan handelsalternativ där båda motparterna är icke-SDMSP rapporteras av båda motparterna om Form TO. 8. Form TO, formuläret för rapportering av annars orapporterade handelsalternativ, ska fyllas i och skickas via kommissionens webbaserade inlämningsformulär på forms. cftc. govlayoutsTradeOptionsTradeOptions. aspx. Blanketten måste lämnas in senast den 1 mars för det föregående kalenderåret (t. ex. 1 mars 2014 för kalenderåret 2013). 9. Kravet på rapportering till form utlöses genom att ingå orapporterade handelsalternativ under kalenderåret. Värdet som rapporterats på formuläret är dock värdet av optioner som utnyttjas under kalenderåret. 13. Den första ansökningsblanketten, som omfattar kalenderåret 2013, bör innehålla endast orapporterade handelsoptioner som ingåtts den 10 april 2013. Optioner och swappar som ingåtts före det datumet anses vara historiska och rapportering av historiska handelsalternativ var inte som avses i CFTCs föreskrifter. 16. Handelstillfällen är föremål för delkravsgränsvärdena för del 151 (vilka krav har blivit lediga genom domstolsbeslut, överklagande). Placeringsgränser gäller emellertid inte för kvalificerade säkringspositioner och gäller vidare endast för swappar eller terminkontrakt kopplade till ett av 28 refererade kontrakt (med avseende på energikontrakt, NYMEXs Henry Hub Natural Gas, Ljussötande råolja, NY Harbor Gasoline Blendstock, och NY Harbor Uppvärmning oljekontrakt). Kontrollera ofta dodd-franken för uppdaterad information om JOBS-lagen, Dodd-Frank Act och andra viktiga värdepappersrättsliga frågor.

Comments

Popular posts from this blog

Optioner Misstag

Glidande Medelvärde 2

P G Optioner